למי שעוד לא שמע, בימים אלו מרחף מעל לראשינו משולש קוסמי נדיר.
יופיטר שנכנס לא מזמן למזל סרטן, הצטרף והוסיף בגופו את הקודקוד השלישי להיבט המשולש שכבר נוצר לפני כן בין שבתאי בעקרב לנפטון בדגים.

המשולש הזה, אשר נוצר בין כוכבי הלכת הגדולים ביותר במערכת השמש, הוא מערך נדיר וחשוב ובעל חשיבות גדולה כתשקיף לתקופתנו.
grand trine
היבט משולש (120 מעלות) מייצג "מוליכות גבוהה" בין כוכבים, תנועה ותקשורת טבעית וחסרת חיכוך ולכן נחשב להיבט הרמוני (על אף שזה לא תמיד המצב…)
משולשים מחברים בין כוכבים אשר חולקים את אותו יסוד ומין (במקרה זה מים, נקבי) ולכן חולקים רקע משותף ומכך שהם בעמדה טובה ליצור שיח בונה ושילוב מאוזן.

יופיטר, ה"מטיב הגדול" והמהיר מבין השלושה, אשר נמצא בעמדה חזקה במיוחד במזל סרטן, יוצק לתוכו ומחבר את תכונותיו עם:
שבתאי – כוח נוקשה של התגבשות ויצירת גבולות (חוקים, מסורת, בגרות, רצינות, משמעת, רשמיות),
ועם נפטון -כוח מופשט ממוסס ומפזר קווי מתאר ( דמיון, חלומות, אידאלים אוטופיים, ההיבט הגבוה והמאחד של הרוח) .
יופיטר אשר בעצמו קשור ליכולת האנושית לאינטגרציה וסינתזה רחבה (לכן לגדילה והתרחבות) אחראי למצוא קשר ולחבר את הכוחות, אשר מטבעם כל כך מנוגדים ולגרום להם לשתף פעולה באופן בונה.
הדגש על יסוד המים מבטא דינמיקה ברובד הרגשי, בתחושות הבטן העמוקות, בהזדהות האמפתית ויכולת ההכלה. מזלות המים הם אלה שבעיקר ירגישו את העוצמות של התקופה ואת הקיטוב בין ה"עליות" וה"ירידות" הרגשיות.

זה התיאור ברמה המהותית ביותר של האתגר של התקופה וזה מן הסתם ישתקף שונה בכל מפה אישית, ובצורות שונות על במת העולם.

הפער בין נפטון לבין שבתאי הוא הפער בין האידאלי – לאמיתי, בין החלום המופשט – למציאות הגשמית, בין הדמיון האוטופי – לחיי ומאבקי היום יום.
עכשיו בעזרת המשולש והתיווך המסור והמפרה של יופיטר, אנו מקבלים את ההזדמנות המאתגרת לתת לחזון ולדמיון (יופיטר, נפטון) גוף ממשי (שבתאי),
להוריד את הרעיונות הגבוהים לקרקע ולהפוך אותם למוחשיים.
זה התהליך ברמה האישית והקולקטיבית, לחבר ולתאם בין הקטבים האלה וליצור אינטגרציה אמיתית שלהם בתוך חיינו.

”חזון ללא עשייה הוא רק חלום. עשייה ללא חזון רק מעבירה את הזמן. חזון עם עשייה יכול לשנות את עולם“
~ הנרי ב.סטנדל (אדפטציה של פתגם סיני עתיק)

נסו לחשוב איך אתם פורטים את החלומות ואת האידאלים המופשטים שלכם לצעדים ההדרגתיים של הוצאתם לפועל, נסו להוריד אותם לתוך מסגרת אשר מסוגלת להכיל אותם ולאפשר להם לאט לאט להיבנות לתוך המציאות. תאפשרו לעצמכם לחשוב בגדול ולא לסרס את חלומותיכם בחוסר אמונה, זה הזמן להשקיף בתקווה לעבר המימוש וההגשמה האישית והקולקטיבית, זה הזמן להרגיש נוח עם התחושה והידיעה שמתוך בניה מסורה ניתן לחתן את האידאלי עם האמיתי ולראות את החלום מתמיר עצמו מתמונה בראשכם למציאות של חייכם.

במקביל למאורע המיוחד הזה, כוכב מאדים נכנס גם הוא לא מזמן למזל סרטן, מזל שנחשב למחליש עבורו. מאדים הכוכב המלחמתי הידוע לשמצה, לא אוהב את כל האטמוספרה הרגשית של סרטן והחולשה ואי הנוחות עושה אותו עצבני ומתוסכל, הוא יעשה מה שהוא יכול כדי להפר את ההרמוניה, הוא יציף כל מיני אינטריגות ויעורר את הדחפים הרגשיים של הסרטן להגנה עצמית לא מאוזנת…

לקראת תחילת שבוע הבא בזמן שמרקורי סוף סוף ייעצר ויתחיל לצאת מנסיגתו, יחבור מאדים ליופיטר ויתווסף גם הוא למשולש הגדול, לא ברור איך צמידות זו תבוא לידי ביטוי, אך כמה מקורות עתיקים טוענים שצירוף זה, בין היתר, בדר"כ משתקפת במוות של מנהיג או דמות חשובה… אולי נלסון מנדלה שסובל כרגע ממחלה קשה הוא המועמד של מאדים? מעניין לראות איך שמשפחתו של מנדלה פתאום פרצה בריב מתוקשר לגבי כל מיני סודות שעלו מ"הקברים" (תרתי משמע). מאדים (ריבים) בסרטן (משפחה) יכול לפצל ולפלג את קשרי ה"משפחה/עם", או לעורר פחדים שידרשו עוד הגנה ובטחון (סרטן) ויצדיקו פעולות ואולי אף חוקים שיכולים לבוא על חשבון הפרטיות והחופש האישי.  מאדים מועד ליצור בעיות שכאלה בכל מיני רבדים ואולי גם לעורר דחפים "פטריוטיים" ולאומניים קיצוניים, הוא בכל זאת "אל המלחמה" והוא רוצה לשמור על תדמיתו ולא להראות חלש לצד החבורה השמימית. מאדים יהיה מודלק במיוחד שהוא יתקרב ליצור חזית מול המרובע ההיסטורי של אורנוס ופלוטו שיתחיל לקראת סוף שבוע הבא (26.7-2.8) צירוף זה יכול להצית עוד מחאות וגם לדחוף לכל מיני פעולות אימפולסיביות בין אנשים ומדינות. המיקום של יופיטר בסרטן כ"מארח" בעל כבוד עבור מאדים, יעזור לו מאוד להתרכך ולהתאזן באופן יחסי ובתקווה למנוע ממנו לעשות גלים גדולים מידי.

ועוד צ'ופר קטן לסיום, אם כבר אנו דנים בצורות גאומטריות, אז בסוף החודש החגיגה הקוסמית תגדל בכך שלמשולש הקיים יצטרף עוד משולש אשר ישלים אותו למגן דויד (בפועל משושה שלם), הצלע הסופית בצורה הגאומטרית הזו תתווסף ע"י הירח אשר זז מהר ולכן המערך יהיה מדויק רק סביב יום אחד (29.7).
grand sextile
ימים מעניינים ועצמתיים עוברים מעלינו ובתוכינו, אם נרים את האנטנות מעל לענני ה wi-fi ונקשיב טוב לקולות הכוכבים, נקבל את העדכונים השוטפים של החדשות האמתיות, אלה אשר משודרות אלינו ממערכת השמש והיקום שעוטף אותנו. חדשות אלה מאפשרות לנו להבין ולהתאים עצמינו לרוח הזמן וכך להיעזר ולשקף אותה באופן מודע בחיינו.