~מסורת האסטרולוגיה~
תחייתה המחודשת וחשיבותה בתקופתנו
מרצה מיכאל אופק

ההרצאה תעסוק בשאלות :
~ מהי אסטרולוגיה, איך נוצרה ולמה נועדה ?
~ מהי מלמדת אותנו על טבע היקום והנפש ?
~ למה היא כה חיונית בתקופתנו ?
~ כיצד ניתן להשתמש בה לריפוי והעצמה אישית וקולקטיבית ?

מקורות האסטרולוגיה הם אומנם אפופי מסתורין, אך המעיין הנובע של חכמתה מלווה את האנושות משחר ההיסטוריה. השומרים, הבבלים, המצרים, היוונים והפרסים ועוד עשרות עמים מסביב לעולם, אימצו אותה ולמדו אותה ביראת כבוד. היא הייתה נחלתם של חכמים מלומדים מהידועים והחשובים לאורך ההיסטוריה, מאפלטון ותלמי ועד לקפלר וניוטון; היא ייעצה למלכים וקיסרים ונשאה על כתפייה גורלן של אימפריות שלמות.

בתקופה העתיקה נחשבה האסטרולוגיה לאם כל המדעים והציר המרכזי של תורות הידע הנסתר. ביחד עם אחיותיה העתיקות האלכימיה והמאגיה/תאורגיה, עקרונותיה היוו בסיס לדתות שלמות.

בשנים האחרונות בזכות גילויים היסטוריים וחשיפה של כתבי יד עתיקים, האסטרולוגיה צפה מחדש וחכמתה האמתית חוזרת להיות נחלת האנושות.
ככל שנחשף הידע העתיק, כך מתברר היקפה האדיר של התורה האסטרולוגית ועושרם העצום של רעיונותיה, כמו גם חשיבותה ההיסטורית והשפעתה הגדולה על התפתחות האנושות.

בהרצאה אחלוק ממצאים ותובנות ממחקרי ארוך השנים למקורות האסטרולוגיה העתיקה ואחשוף את שורשיה החבויים, קשריה עם אסכולות פילוסופיות ומסורות אזוטריות קדומות, וחיבורה העמוק למאגיה, תאורגיה, שמאניזם והחוויה האקסטטית.

בהישען על מקורות אלה אנסח מהי האסטרולוגיה במהותה ולמה היא נועדה באמת, ומהי חושפת בפנינו על הבנת מבנה היקום וקשריו האינטימיים לנפש האדם.

לסיום נדבר על הסיבות לתחייתה המחודשת של האסטרולוגיה וחשיבותה הגדולה לאנושות בתקופתנו. נפרט את צורותיה השונות ושימושיה הרבים, תוך שימת דגש על מימדיה המרפאים והמעצימים, והפוטנציאל שלה להרחבת המודעות וחיזוק הקשר עם מחזורי הטבע, פנימיים וחיצוניים כאחד.

זוהי הזמנה לקהל הרחב, אין צורך בידע מקדים.
**הכניסה חופשית**
ההשתתפות מותנית בהודעה מראש –
שלחו הודעה למס 0528500797, או דרך הפייסבוק ואשרו הגעתכם.
קישור לאירוע בפייסבוק: https://www.facebook.com/events/504176743784016/

ההרצאה ניתנת לרגל פתיחת קורס האסטרולוגיה למתחילים – ״יסודות האסטרולוגיה״ ומשרתת גם כמבוא והכרות עבור המעוניינים בלימודים מעמיקים יותר.
לפרטים על הקורס לחצו כאן
ובאירוע בפייסבוק – https://www.facebook.com/events/744226362742294/

~~~~~~~~~~~~~~
ההרצאה תתקיים ביום רביעי ה-8.1.2020
בשעה 19:30 – 21:30
בכתובת – רחוב מלאכה 38, פרדס חנה – כרכור .
קשה להבחין במספרים -לכן מצורף גם קישור לוויז:

https://waze.com/ul/hsvbbgburb

בכניסה לנחלה יש שער כחול עליו יש שרשרת מנורות. כך תוכלו לזהות את המקום.
בבקשה לחנות מחוץ לשער ולהיכנס ברגל לתוך השטח (השתדלו לחנות בצד הדרך, כדי לא לחסום את כביש העפר).